Saturday, July 28, 2007

Doing The Unstuck

Nu befinner jag mig i en ovanligt bra recensionsperiod. Inom kort kommer det upp recensioner på Zero Magazine där jag hyllar de nya albumen med Boys Noize, Justice och Komputer.
På tal om Komputer. Deras nya skiva Synthetik är verkligen superb. Och i väntan på Kraftwerks nya konceptalbum Evolution så är det en utmärkt skiva.
Kika in på Komputers Myspace.

Annars så har vi ett nytt Cure-album att se fram emot. En dubbelplatta dessutom. Kan vi hoppas på en spelning i Sverige eller Skandinavien då?
-
Jag vill se François Ozons nya film Angel. Han lyckas alltid trollbinda mig på ett eller flera sätt, speciellt med Cinq fois deux och 8 femmes.
Han gjorde ju dessutom en film med Jeanne Moreau häromåret som heter Le Temps qui reste (Tiden som återstår, svensk översättning). Den har jag inte heller sett och det är ju med Jeanne fucking Moreau, denna fantastiska gamla Truffaut-favorit.
Jag vill även beställa Billy Wilders Ace in the Hole som är nysläppt på DVD. En filmnoir där Kirk Douglas dras in i en riktig mediacirkus.

No comments: