Wednesday, September 26, 2007

Tappad kreativitet?

Nu får jag väl ta tag i mig. En vecka utan skriverier? Vad ÄR detta?

Tja, vad har hänt sedan senast. I måndags vände ÖSK ett 0-2 underläge mot Helsingborg till 4-2. Det var fantastiskt. När Antonen och Rodevåg gjorde 3-2 resp. 4-2 så stod jag upp och skrek. Även om Helsingborg fick ett tröstmål till så gick vi hem ifrån Behrn Arena med tre viktiga poäng. Det allsvenska kontraktet känns mer säkert nu än innan. Men allt kan fortfarande hända.
För mer info och för att få se alla målen, tryck här.

Bortamatch mot "Djur"gården på lördag och som vi spelade i måndags så ska de inte se detta som en given vinst. Käppar i hjulet är A och O. De enda i Sthlm som förtjänar att vinna SM-guld är AIK och inga andra.


Bild: Kicki Nilsson, NA.

Nu sitter jag och spanar på eBay. Det är en farlig sida.
Jag vill beställa Claude Sautets fantastiska Un coeur en hiver. Dessutom saknar jag flera Goddard-filmer. Jag skulle dessutom vilja ha en snygg tavla/inramad poster på tre stycken herrar (i min annars så Audrey Hepburn-baserade omgivning). Men jag tvivlar på att det finns en stor bild på de tre tillsammans (Yves Montand, Jean-Paul Belmondo och Serge Gainsbourg). Man kanske skulle göra det till en uppgift? Det vore grymt som fan faktiskt.

Imorgon hoppas jag att mitt Indochine-märke som jag hittade på eBay (såklart) kommer med posten.

Min lägenhet börjar få stil nu, jag har ändrat upplägget en del med hyllorna och jag har flera vilda (nåja) planer.

No comments: