Thursday, September 13, 2007

May God's love be with you.

När i h***ete ska säsong fyra av The O.C. komma? Jag kan visserligen alltid beställa den ifrån USA, men då matchar den inte de andra tre svenska utgåvorna. I-landsproblem here we come.
Jag har duktigt nog undvikit allt från den säsongen när Kanal 5 kört den, allt för att få njuta i min takt.
-
The Bourne Ultimatum var inte bara en underhållande film, det är dessutom den bästa actionthrillern jag sett på väldigt länge. Den utklassar de två föregångarna med sitt ständigt närvarande vakande öga. Matt Damon är utmärkt och David Strathairn är obehagligt bra som CSI-chefen som aldrig ger sig. Det var länge sedan jag njöt så åt en thriller. Paul Greengrass vet hur en slipsten ska dras.
-
Dopscenen i avsnittet My New God i Scrubs (säsong fem : avsnitt fem) är ett ständigt återkommande favoritavsnitt. Joseph Arthus låt In The Sun matchar stämningen helt underbart där. Det är så bra att jag la upp låten åt er här.

No comments: